Index očekávání firem

Při hledání nových kolegů firmy upřednostňují web

Malé a střední podniky hledají své nové kolegy především prostřednictvím internetových stránek. Odlišnosti ale nalezneme v případech, kdy se nábor týká řadových zaměstnanců nebo manažerů.

Takřka polovina podnikatelů využívá k inzerci volných řadových pracovních pozic zpravidla specializované webové portály, 44 procent firem vystavuje seznam volných míst na vlastním webu. Inzerci v tisku stále ještě využívá 37 procent podniků.

I v případě, kdy hledají budoucí manažery, firmy nejčastěji volí webové stránky, ale ne tak často, jako když hledají řadové zaměstnance. Inzeráty na specializovaných serverech využívá už jen 29 procent firem a vlastní weby 24 procent. Hned poté ovšem podnikatelé při vyhledávání vedoucích pracovníků sázejí na osobní doporučení nebo vybírají z dosavadních zaměstnanců (22 procent).

Poměrně častým způsobem pro shánění pracovníků jsou firemní profily na sociálních sítích LinkedIn a Facebook. Naproti tomu je v silném útlumu v minulosti velmi aktivně využívaná spolupráce se středními školami a učilišti.

img

Přidejte komentář

(*) povinné pole

Odeslat známému

Vaše jméno (vyžadováno)

Váš email (vyžadováno)

Odeslat na email (vyžadováno)

captcha

×